گرامر با قوانین پیچیده و گیج کننده خود می تواند یکی از استرس زا ترین موضوعات برای بسیاری از افراد به نظر برسد. گرچه، کاربرد گرامر صحیح در مدارس بسیار ضروری است و همچنین در اولین برخورد برای اینکه دیگر چطور مهارت و تاثیر شما را در نگارش قضاوت کنند مهم می باشد. از این رو، دانستن این نکات ساده برای تقویت گرامر شما خیلی مفید می باشد. در ادامه این مقاله می خواهیم با 5 نکته برای کمک به بهبود دانش گرامری خود بپردازیم.

 

 

  1. بخوانید:

خواندن یکی از سلاح های مخفی برای تقویت مهارت های گرامری می باشد. هنگام خواندن یک متن شما با قواعد مختلف گرامری مواجه خواهید شد و بعد به شکلی طبیعی استفاده صحیح از گرامر را در ذهن خود تقویت می کنید. سپس شما شروع به استفاده از این قواعد صحیح گرامری در نگارش خودتان خواهید نمود. جالب اینجاست که خواندن بسیار زیاد به شما کمک می کند که بدانید کدام قواعد گرامری موثر هستند و از کدام اشتباهات رایج گرامری باید پرهیز کنید.

  1. از یک راهنمای گرامر استفاده کنید:

داشتن یک راهنمای گرامر در کنار خود که وقتی در حال نوشتن هستید از آن استفاده کنید ایده بسیار مفیدی است.  این به شما کمک می کند که هرموقع به یک سوال گرامری برخورد می کنید سریعاً در کتاب راهنما به آن رجوع نموده و مشکل خود را برطرف کنید. از همه مهم تر، راهنمای گرامر به شما کمک می کند که از اشتباهات رایج گرامری پرهیز کنید و موجب می شود شما در کار خود احساس اعتماد به نفس بیشتری کنید.

  1. بیشتر بنویسید و از خودتان آزمون بگیرید:

همانطور که گفتیم خواندن بسیار زیاد چه قدم مهمی در تقویت مهارت های گرامری می باشد، در بیشتر نوشتن هم ضروری است. هرچقدر وقت بیشتری را به تمرین نگارش با استفاده از قوانین گرامری و تکنیک های مناسب بگذرانید، مهارت های گرامری خود را بیشتر تقویت می کنید. از طرفی، آزمون های گرامر آنلاین خیلی زیاد و فوق العاده ای نیز در اینترنت موجود هستند، پس در چند آزمون شرکت کنید تا سطح خود را ارزیابی نمایید و براساس آن، روی تقویت مهارت های گرامری تان کار کنید.

  1. دوباره با صدای بلند بخوانید:

بعد از خواندن و نوشتن بسیار زیاد، دوباره خواندن این مطالب با صدای بلند می تواند روشی هوشمندانه برای یافتن اشتباهات ریز و درشت شما باشد. گرچه بعضی وقتها ما اشتباهات گرامری خودمان را پیدا نمی کنیم؛ از این رو، خواندن مطلب خودتان با صدای بلند برای یک فرد دیگر در ارزیابی اینکه شما قوانین گرامر را به درستی استفاده کرده اید یا خیر می تواند خیلی موثر باشد.

  1. با دیگران مشورت کنید و از بازخورد آنها یاد بگیرید:

کمک خواستن همیشه ایده خوبی است. بسیاری از مربی ها و مدرسان خصوصی مهارت نگارش در دانشکده ها در دسترس هستند و خوشحال می شوند اگر کمکی به شما کنند. یکی از این مکان ها مرکز نگارش دانشگاه ایالتی اوهایو است. اگر شما از کسی کمک بخواهید، ضروری است که بازخورد آنها را هم در نظر داشته باشید. یادگیری از بازخورد آنها می تواند مهارت های گرامر شما را قوی تر نموده و به شما کمک کند که بند های موثر تری را بنویسید. حتی این امکان نیز وجود دارد که شما راهنمای گرامری خودتان را براساس بازخوردی که دریافت می کنید به وجود آورید.

در کل، به یاد داشته باشید که اختصاص دادن کمی زمان و تلاش برای تقویت مهارت های گرامری تان در ادامه فرآیند یادگیری شما به نوعی سودمند خواهد بود که یک بعد حرفه ای تر و عقلانی تری از استفاده صحیح گرامر را به شما نشان می دهد. و همیشه به یاد داشته باشید که عاقلانه تر کار کردن همیشه کلید موفقیت است، نه سخت تر کار کردن.