همه ما داستان های افراد مشهوری مثل میلا کونیسِ بازیگر را شنیده ایم که فقط با تماشای برنامه های تلویزیونی بریتانیایی و آمریکایی زبان انگلیسی یاد گرفته اند. درست است که شما باید خیلی باهوش باشید تا یک زبان را فقط از طریق خواندن زیرنویس ها یاد بگیرید، اما وقتی که در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید، تماشای یک سریال تلویزیونی می تواند به شما کمک کند همه چیز را جذب کنید (یاد بگیرید)، از جدیدترین اصطلاحات عامیانه گرفته تا لهجه ای که اصیل به نظر برسد. من ده تا از بهترین برنامه های تلویزیونی را انتخاب کرده ام که با تماشای آن ها می توانید زبان انگلیسی بیاموزید.

  1. Friends (دوستان)

وقتی در سال 2004 سریال Friends بعد از ده سال که از تلویزیون پخش می شد به پایان رسید بخشی از وجود همه ما مرد. این شاید شناخته شده ترین کمدی موقعیت آمریکایی در جهان باشد و به حق هم هست – Friends ترکیبی از حرف های طعنه آمیز، شوخی هایی با قیافه های ساختگی (البته نه به طور واضح) و درس هایی راجع به این که وقتی دارید از پارتنر خود جدا می شوید چه کارهایی را نباید انجام دهید است.

  1. Game of thrones (بازی تاج و تخت)

حتی اگر شما طرفدار خیال پردازی، جنگ های قرون وسطایی، یا اژدها نباشید، هنوز هم باید این سریال را تماشا کنید. این سریال همه چیزهایی که شما نیاز دارید را به معنای واقعی کلمه دارد: جنگ با شمشیر، زامبی، داستان عاشقانه، هیولا، آدم های برهنه، و لهجه های بریتانیایی شیک. خیلی خیلی دوست داشتنی است!

  1. Keeping up with the Kardashians

      (پا به پای کارداشیان ها)

خانواده ای که همه دوست دارند به آن ها بخندند (و همیشه هم به این دلیل نیست که آن ها خنده دار هستند) هم یکی از بهترین منابع برای یادگیری اصطلاحات عامیانه مدرن انگلیسی می شود _ وقتی که شما سعی نمی کنید آشکارا بفهمید که چرا آن ها دارند یک اتومبیل یا کیف دستی جدید دیگر می خرند.

  1. Sex and the City (سکس و سیتی)

هر کسی که یک وقتی می خواسته در نیویورک زندگی کند نیاز دارد تا این سریال کمدی رمانتیک را تماشا کند. این سریال در مورد چهار زن است که با هم دوست هستند و خودشان را در موقعیت های مضحکی می بینند (این موقعیت ها معمولا خنده دار و گاهی اوقات غمگین هستند). تازه از یک طرف دیگر، آن ها همیشه خیلی خوب لباس می پوشند و شما می توانید  همه جاهای خوب برای خوردن یک صبحانه دیروقت در منهتن را یاد بگیرید.

  1. House of Cards (خانه پوشالی)

دارید به این فکر می کنید که شغلی را در آمریکا شروع کنید؟ کل زبان پیچیده ای که برای کسب و کار یا سیاست نیاز دارید را از این سریال مهیج سیاسی یاد بگیرید. در ابتدا ممکن است زبان این سریال پیچیده به نظر برسد، اما قبل از این که خودتان بدانید، شما تنها شخصی در مهمانی خواهید بود که می دانید سیستم حقوقی آمریکا چطور عمل می کند و این خیلی محشر است.

  1. Sherlock (شرلاک)

وقتی سریال بریتانیایی شرلوک در سال 2010 شروع شد، شرلوک هلمز دوباره مد شد. این سریال به بازیگر نقش اول مرد خود، بندیکت کامبربچ، کمک کرده تا در سرتاسر جهان فوق العاده مشهور شود. اگر شما دارید فکر می کنید که یک رمان نویس یا یک کارآگاه خصوصی نابغه مرموز شوید تماشای این سریال برایتان خیلی مفید خواهد بود.

  1. The Simpsons (سیمپسون ها)

هیچ چیز واقعا گوی سبقت را از سیمپسون ها برای تماشای خنده دار و خودمانی آن نمی برد. زبان آن غیرپیچیده (ساده) و نقل کردنی است، حتی اگر بعضی از جوک های آن را متوجه نشوید (نگران نباشید. گاهی اوقات من هم آن ها را متوجه نمی شوم). سریال سیمپسون ها 28 سال دارد، بنابراین شما به معنای واقعی کلمه هرگز نمی توانید تماشای همه قسمت های آن را تمام کنید.

  1. Home and Away (خانه و دوری)

این سریال استرالیایی همه چیزهایی که شما تصور می کنید شهر ساحلی سیدنی باید داشته باشد را دارد: آفتاب، دریا، ماسه، موج سواری، و مردمی که بی اندازه خوش قیافه هستند. به معنای واقعی کلمه، آن ها بسیار زیبا و مبهوت کننده هستند. وقتی یاوه گفتن به بازیگران را تمام کردید،

می توانید بعضی از اصطلاحات عامیانه کلیدی در انگلیسی استرالیایی را هم یاد بگیرید.

  1. Summer Heights High (ارتفاعات تابستانی بالا)

کریس لیلی، کمدین استرالیایی، این برنامه فرقه ای را ساخت که در آن شخصیت های مختلف زیادی را بازی می کند، از معلم نمایشی که به طور مضحکی اسطوره ای است به نام آقای جی گرفته تا دختر مدرسه ای لوسی به نام جمی و یاغی اهل جزیره پاسیفیک به نام جونا. این سریال من را وادار می کند آرزو کنم که ای کاش روزهای مدرسه ام خنده دارتر بودند، نه فقط به این دلیل که من دایما خودم را معذب می کردم.

  1. Shortland Street (خیابان شورتلند)

آیا می خواهید لهجه نیوزلندی خود را بهتر کنید؟ این سریال طولانی مدت بیمارستانی که در اوکلند فیلم برداری شده را تماشا کنید. شخصیت های این سریال از گروه های مختلفی هستند که شامل بازیگران مائوری (بومی های نیوزلند) به همراه یک سری چهره های مشهور می شوند که این سریال را در هالیوود بزرگ کرده اند. همچنین، شما می توانید با دانش پزشکی خود دوستان خود را تحت تاثیر قرار دهید، هر چند که من مطمئن هستم که اتفاق های این سریال در زندگی واقعی فقط کمی پیچیده تر از چیزی که در تلویزیون می بینیم هستند.